Tågresor varje natt

Jag drömde att jag åkte tåg i natt. Jag har gjort det varenda natt den här veckan plus förra veckan. Drömmarna handlar om olika saker men alltid någon gång i drömmen så hamnar jag på ett tåg.
Jag undrar om det är nyttigt, om det är normalt. Det kan det inte vara. Det är nog högst onormalt att alltid drömma om tåg.

Jag vet varifrån det kommer. Det är inte svårt att förstå.

Jag åker ju tåg varje morgon för att komma till skolan, såklart att det fastnar i huvudet. Men jag vill inte inte att det ska vara där. Jag vill slippa åka tåg när jag är ledig.

Det värsta är att jag oftast är stressad när jag ska med tåget. Att jag är sen och måste skynda mig. Ibland hinner jag inte ens med tåget. Och det är min dröm! Då borde väl min hjärna vara snäll mot mig och låta mig hinna? Fast, sedan när är hjärnor snälla? Aldrig. Den plågar mig med tågresor varje natt så då kan man väl inte förvänta sig att den ska vara snäll på något annat sätt.

Snart är det dags att åka tåg igen. Vi får se vart det tar mig den här gången.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snälla sofies hjärna: åk till EMELIE :D

2010-02-24 @ 22:08:25
URL: http://fadedbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0