En kort paus

Som ni nog har märkt så har jag inte skrivit på ett tag. Och jag har mina skäl. Jag har inte orkat eller haft tid men mest så har det varit för att jag har varit ute i det fina vädret. Solen har lyst så varmt och skönt att jag bara inte kunde stanna inne och uggla framför datorn, som jag vanligtvis gör. Fast jag tror jag ska sätta mig och skriva lite oftare så att det inte alltid är något gammalt inlägg som man läst flera gånger redan som står högst upp.
Nu har min allergi kommit tillbaka. Halsen kliar. Ögonen kliar. Näsan kliar. Och då och då tar man sats, öppnar munnen och nyser två, tre gånger. Ganska jobbigt men det har jag väl vant mig vid antar jag. Som tur är så är det ju bara på våren. På resten av årstiderna är jag fri. Från allergin alltså.
Håller på att läsa en jättebra bok just nu. Isprinsessan av Camilla Läckberg. Jag älskar hennes stil när hon skriver. Det är så fängslande och man kan se sakerna framför sig. Jag har blivit väldigt inne på deckare just nu. Mordgåtor, hemligheter och idyller som slits itu. Det är så spännande att läsa. Man tänker sig tokig på vem det kan vara utan att få ihop bitarna. Men när man kommer till slutet kan det bli att man ändå löser det före de i boken. Man kanske skulle bli polis. Eller kanske inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0