Tidig väckning

Idag fick jag vakna tidigt pga av min lillasyrra. Ska kanske berätta lite mer detaljerat:

Min pappa var iväg på konferens och jag och min lillasyrra var ensamma hemma.
Jag skulle väckas av pappa (han skulle ringa) och sen skulle jag väcka Carro.
På morgonen sen blev jag väckt av Carro istället. "Klockan är fem över." "Fem över?!" Jag började skynda mig och stressa som en tok. När jag kom ner för att äta frukost satt Carro där. Vi började diskutera det här. Plötsligt såg vi riktigt noga på hur mycket klockan var och jag började skratta. Carro hade nämligen vaknat en timme för tidigt och trott att hon skulle upp. Och så ledde det ju till att jag blev väckt. Så då satt vi där vid bordet. Klockan var 6.27. En timme tidigare än vanligt. Det blev en timmes mindre sömn för mig. Men det får jag ta igen under helgen. Så går det när man har en syster som inte vet när hon ska upp eller skillnaden mellan 5.59 och 6.59.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0