Alldeles ensam

Det händer ofta. Det kan hända på morgonen. Det kan hända mitt på dagen och hålla på till sen kväll. Men jag vet när det händer. De skulle aldrig åka utan att jag får reda på det. De vet att jag skulle bli orolig annars. Men det är självvalt det här. Jag vill inte följa med.
Alldeles tyst är det. Ibland bryter jag tystnaden med en sång. Antingen en som finns eller en som jag hittat på i stunden. Det kan vara skönt också, att vara hemma själv. Man kan göra saker som man annars inte kan göra. Så det är inte helt negativt. Men ibland är det ensamt. Sitta och äta själv. Tråka själv. Inte alls kul. Utan bara jobbigt.
Alldeles tyst. Alldeles, alldeles tyst. Ensamt. Alldeles ensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0