Aldrig vinnare

Det blir aldrig som vi vill. Man sitter där framför tv:n och håller tummarna men ändå så blir det den andra som tar hem segern. Varför inte den som vi hejar på?
Kommer ni ihåg Idol? De stod där på scenen och väntade på resultatet. Vi hejade på Amanda. Hon har en så ovanlig röst, skrovlig och vacker. Nej, det är inget fel på Maries men den är för vanlig. Man väntade och väntade och plötsligt så hör man Maries röst. Dåligt röstat, Sverige.
Nu har vi åkt lite framåt i tiden. Let's Dance finalen med Tony och Tina. Och ni som läst min blogg vet vem jag hejade på, Tony. Och om ni läst efter det så var det så att Tina vann. Än en gång dåligt röstat, Sverige.
Körslaget då. Jag hejade på Brolle. De sjöng så bra och allt. Och så säger de att team Cans vann. Det var tredje gången. Så bajsdåligt röstat alltså.
Fjärde gången var det Top Model. Jag hade hejat på en tjej hela vägen genom programmet och så står de där, de två sista. Den här gången kan jag inte skylla på svenska folket men ändå. Hon var så mycket bättre än den andra! Att den där juryn inte kunde fatta det.
Men även om den som jag hejar på nästan aldrig vinner så fortsätter jag att kolla på såna program. Varför? För att det är underhållning och kul. Vad annars?

Kommentarer
Postat av: emelie

mohaha ja har alla dh nu :D såklart vi ska se den sötnus ;) love ya

2008-05-18 @ 21:21:40
URL: http://ffamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0