Varför droger?

Den där kicken. Är det den där uppiggande, roliga känslan som får er att göra som ni gör? Den där kicken.
Det verkar vara ett väldigt populärt botemedel. Är du ledsen? Ta droger. Är du trött? Ta droger. Är du less på livet? Ta droger. Problemet är att det inte hjälper. Det jobbiga försvinner bara en kort stund sen är den tillbaka igen. Så jag fattar inte. Varför ta någoting som ändå inte får bort det jobbiga?
Det stannar kvar också. I huden. Och det försvinner inte så lätt.
Jag vet. Jag är tråkig. Men jag har haft det här i huvudet i flera dagar nu och kan fortfarande inte fatta det riktigt. Hur man kan göra det. Hur man kan utsätta sin kropp för alla de gifter som finns i droger, tobak, alkohol...
En sak till. Steroider. Det är så fult med så många muskler. Det fattar jag inte heller.
Det var det. Jag släpper det här nu så att ni slipper uttråkas av mina konstiga texter.

You are my sunshine, my only sunshine. You make me happy when skies are grey. You never know, dear, how much I love you. So please don't take my sunshine away.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0