Underskatta inte mig

Underskatta inte mig. Så dålig är jag faktiskt inte. Hur kunde du tro att jag skulle stå still om du rullar bollen mot mig? Jag rörde mig bara inte så mycket. Jag var inte intresserad, orkade inte. Hur kunde du tro att jag skulle låta dig träffa mig så enkelt? Egentligen klarade jag mig så långt bara för att ingen sköt på mig.
Det brukar de inte heller. Jag är inget hot i den leken. Jag stod mest, med händerna i fickorna, och höll koll på bollen. Men inte förrän i slutet började man tänka på mig. "Hon är en enkel match, jag kan bara rulla bollen. Hon kommer ju ändå inte flytta på sig." Men det gjorde jag. Jag hoppade runt lite lätt, lyfte på benen medan jag höll ögonen på den lilla röda bollen. Så underskatta inte mig bara för att jag inte springer runt som någon galning. Jag är bara inte sporttypen.

"Vi drack bullar och åt O'boy"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0