Sovdags

Då var klockan över tio igen då. Snart blir det dags att gå och lägga sig, det är ju skola imorgon. Nyss stängde mamma av tv:n och jag suckar inombords. Kan det inte vara lov nu? Helger går ju så fort. Varför bara två dagar när man kan ha en hel vecka?
Om några veckor kommer den efterlängtade 7 november. Om nu undrar vad det är som är så speciellt med den dagen så ska jag berätta. Det är nämligen min födelsedag, och inte vilken som helst utan min 15-årsdag! Japp, ni läste rätt. Om bara några veckor blir jag både straff- och byxmyndig. Och får köra moppe. Inte för att jag kommer göra det, bara lite fakta.
Så vad händer i mitt liv just nu? Knappt någonting alls. Allt rullar på i en cirkel som aldrig tar slut. Rutin efter rutin. Prov efter prov och läxa efter läxa. Och bara för att jag känner för att skryta måste jag ju berätta att jag fick 107 av 110 på engelskaprovet, vilket innebar MVG! Men det är inte särskilt ovanligt för mig som får MVG på rullande band... eller inte. Just på english.
Jaha, dags att dra av sig dagens svettiga kläder och sätta på sig den alldeles för stora t-shirten som legat under täcket hela dagen. Dags att skynda sig för att först komma till badrummet och borsta bort alla rester av godis och popcorn som satt sig mellan tänderna. Och imorgon ska man upp den orimliga tiden 06.50. Usch, usch, usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0