Blick i fönstret

Haha, det har hänt två gånger nu. Jag har tittat ut genom fönstret och mött någons blick. Sekunden efter har jag fort duckat. Jag vet inte varför, de har ju redan sett mig, men jag gör det.

Den första gången tittade jag ut lite snabbt och såg en gubbe stå i hörnet av huset mittemot. Jag vände blicken mot datorn några sekunder innan jag tittade igen, den här gången lite längre. Då upptäckte han mig. Han tittade upp mot fönstret, vred bort huvudet och vred det fort tillbaka igen då han såg att jag glodde på honom. Jag gömde mig fort för att se ut som att jag inte stirrade men tittade efter en stund ut igen. Han var fortfarande där och jag vände snabbt bort huvudet igen. När jag kände mig säker på att han hade gått tittade jag dit och började garva.

Den andra gången hände för bara en stund sedan. Jag tittade ner då jag hörde röster och en liten flicka tittade tillbaka. Jag gömde mig igen i hopp om att hon inte riktigt såg mig. Men jag kunde inte hålla mig länge utan tittade ut en kort sekund senare och såg den lilla flickan igen. Jag gömde mig ännu en gång och hör när hon säger; det är någon där uppe. Någon svarar då att det bor någon där och det hade hon ju alldeles rätt i.

Kul och pinsamt och lite spännande var det i allafall. Det kanske händer igen. Jag kommer knappast sluta titta ut genom fönstret på grund av det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0