Sömnlös

Varför kommer den inte? Vänder huvudet från vänster till höger. Blicken stannar på taket.
Inget känns rätt. För varmt med täcke. För kallt utan.
Försöker skaka av mig tankarna som plågar min hjärna. Men de sitter kvar som om de har fastnat. Tvingar mig att tänka.
Minuterna går utan någon förändring. Ögonblicken är tunga men tankarna vägrar låta min hjärna slappna av. Attackerar den med frågor som dem kräver att man svarar på innan man stänger av för natten.
Jag känner tröttheten som redan tagit över resten av min kropp. Vädjar tyst om nåd. Men tankarna ger sig inte. Fler frågor. Fler svar som krävs.
Jag blundar och undrar än en gång varför den inte kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0