Tröghetslagen

Fysik kan vara kul i vissa lägen. Speciellt när det är elakt kul. När jag läste det här flög tankarna omedelbart till en liten tjej på andra sidan jordklotet (känns det som) och jag började fnissa på lektionen.

Enligt tröghetslagen behövs det alltid en kraft för att ändra ett föremåls fart eller rörelseriktning. Man säger att föremålet har tröghet. Ju större massa föremålet har, desto större är trögheten och desto större kraft behövs för att öka föremålets fart.

Mina vänner kommer nog att tröttna på mig inom en snar framtid skulle jag tro. Jag är för elak. Jag undrar när det hände.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Nevvah evvah! :D



Sv; haha i know x) säkert jätte bra! :)

Helt okej att skriva noveller, om man får skriva om vad man vill!! Inte när man ska skriva skräck bajs novell, uusch! Vet väl jag också xD Det jag menar är att hon skriver i Jag form, vilket jag också gör. Enligt nån sak så ska man inte göra det för det strider mot nånting (xD) men hon lyckades ju! PUSS

2009-05-10 @ 23:00:56
URL: http://fadedbeauty.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv; haha jag tänker på min SO lärare då asg jag vill ha min ROLEX! mohaha en liten hund döpt efter en klocka, nice ;)

2009-05-10 @ 23:03:15
URL: http://fadedbeauty.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv; haha så jäkla söt! :) ajabaja Sofie :o <333

2009-05-11 @ 20:49:39
URL: http://fadedbeauty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0