Död fluga eller damm?

Allt börjar på sängkanten i pappas sovrum.
- Godnatt.
- Godnatt.
Jag börjar gå mot dörren.
- Vänta, kasta det här.
Pappa håller upp något litet och svart. Jag tvekar men går tillbaka.
- Det är en död fluga.
Jag stannar. Pappa skrattar lite.
- Nej, det är damm.
Jag sträcker fram handen. Pappa släpper dammet i min hand precis när han säger;
- Jag bara skojade, det är en fluga.
Jag skjuter fort bort den med handflatan som en reflex. Den landar på sängen. Pappa börjar skratta och jag med.

Ja, vem vill ha en död fluga i handen? Det verkar som om min hand verkligen inte ville det.


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag var ju också med och garva >:O

2009-05-13 @ 20:07:10
URL: http://cew.blogg.se/
Postat av: Carro

RE: Aa..jag vet xD Typiskt honom ! XD

2009-05-17 @ 19:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0