Stackars ben

Jag förstår inte hur mina ben orkar. De borde vara helt slut vid det här laget.
På grund av sega bussar och lika sega tåg.
Så nästan varje dag springer jag benen av mig för att hinna. Och nästan varje gång tar benen fram extramotorn och spurtar på slutet.
De har aldrig behövt springa så här mycket förut. Att de klarar av det. Kanske har de väntat på det här. Kanske har mina ben sparat energi i flera år för att jag ska kunna hinna med alla bussar och tåg.
Någon dag kommer de antagligen säga stopp och ge vika. Få mig att kollapsa på stationen. Men tills dess ska jag fortsätta springa. Hur ska jag annars komma i tid?

Stackars stackars ben.

Kommentarer
Postat av: Gun

Har du tänkt på vad du idrottar mycket när du springer. Tala om det för dina "tokiga" idrotts-lärare som pinar dig.

2009-10-16 @ 18:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0