Tågkaos

Tågkaos.
Jag kom till stationen lite tidigare än vanligt efter skolan och såg att tåget innan det tåg jag tänkte ta var ungefär 40 minuter försenat och tänkte "Åh, då kan jag ju ta det istället och komma hem lite tidigare!". Yeah right.
Det visade sig att två stolpar hade fallit över spåren i Stockholm vilket gjorde det omöjligt för tåg att åka dit och därifrån.
Så där satt jag från klockan 16.50 till 18.30, alltså 1 timme och 40 minuter, och väntade på att tåget skulle gå. Men istället så hördes det i högtalarna att "...inga tåg kommer att gå på flera timmar..." vilket betydde att det bara var att gå av tåget igen och i mitt fall ringa pappa som tack och lov kunde hämta mig.
Jag lämnade inte Uppsala förrän klockan 19.20 den dagen. Hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0