Exakt samma dag

Idag är det exakt EN månad kvar till sommarlov. EN månad, kan ni fatta det? För det kan inte jag. Det konstiga är att jag inte vill att skolan ska ta slut än. Istället kommer det att vara ändlösa dagar utan mening med sena nätter och sovmorgnar. Och värme, väldigt mycket värme. Och så vill jag inte ha det. Så för första gången i mitt liv kan jag säga att jag gillar skolan. Ha, det är inte många som kan säga det!
Idag är det också exakt en månad kvar till kusin Saras födelsedag. Hon blir tjugo, *TJUGO. Det är riktigt stort det. Att lämna tonåren bakom sig. Då kommer hon inte kunna kallas barn längre (inte för att någon skulle kalla en nittonåring för barn men ändå). Det ska i alla fall firas, haha!
Så samma dag som Sara fyller år slutar jag skolan för sommaren. Wow, vilken händelserik dag det kommer att vara.

Det känns som att tiden går alldeles för fort. Så mycket som ska göras och så mycket jag vill göra. Uppgifterna staplas och högarna blir högre och högre. Jag hinner inte meeeeeeeed.

*Om ni inte har märkt det än så ÄLSKAR jag att CAPS:a ord jag vill betona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0