Visdomsord och konserver

Det är skönt att vakna klockan sju och tänka; "nä, jag somnar om", men jobbigt att sen vakna klockan tolv och tänka; "jag skulle ha gått upp klockan sju".

Pappas och mina visdomsord när man är ledig. För precis så tänker jag varje morgon. Jag hatar att gå upp senare än elva, då har man ju missat halva dagen. Men vad ska man göra med den extra tiden på morgonen om man går upp tidigt? Dilemma.

Vi tittade på filmen Vägen igår och jisses, vad den var deprimerande. Den handlar om att Jorden är förstörd i och med stora klimatförändringar, varken växter eller djur finns och då inte heller mat. Viggo Mortensen och hans son gick och gick och gick i jakt på mat och försökte undvika att bli uppätna av kannibaler under hela filmen men den var ändå bra. Den gav i alla fall upphov till tankar om att man kanske ska gräva ner lite konservburkar här och var IFALL det skulle hända. För visst, det är långt ifrån omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0