Plötslig fotolust

Jag såg några lupiner genom köksfönstret vilket fick mig att genast greppa kameran och gå ut. Det regnade lite lätt men jag lät inte det stoppa mig utan gick runt lite överallt och fotade blomma efter blomma. En humla kom till och med på bild. Efter ett tag ökade dock regnet och jag tvingades söka skydd. Så nu öser regnet ner. Inte för att det stör mig, sommarregn är något fint.

Nu har jag haft sommarlov i snart två veckor och jag har för det mesta bara haft ångest över en fördjupningsuppsats i mediekommunikation som inte blev klar i tid. Innan fredag ska den i alla fall vara klar så att jag får ett betyg. Det är mitt mål.

Om sex dagar drar familjen till den grekiska ön Zakynthos. Det var riktigt länge sedan vi åkte utomlands och på det sättet är det lite spännande plus att jag får åka flygplan igen (tjoho!) men annars hoppas jag, just nu i alla fall, att veckan där ska gå fort. Jag har redan hemlängtan.
Och om sex plus trettio dagar så är det premiär fööööör.... HARRY POTTER OCH DÖDSRELIKERNA DEL 2! Åh, vad jag längtar! Ska försöka få biljetter till premiären, hihi, men hoppas inte för mycket. En film så stor som den kommer att ta slut på biljetterna sekunden efter att de släpps. Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0